Selasa, 9 Ogos 2011

Abseling ( Cabaran Tingkat 4 FSR )

Abseling. Ni pun antara aktiviti wajib bagi kursus outdoor recreation. Sepatutnya kami akan menuruni tingkat 11 Menara Berkembar UiTM tapi disebabkan bulan puasa tingkat 11 direndahkan menjadi tingkat 4 dan tempat pun bertukar dar Menara Berkembar UiTM ke FSR.

Wafi dan Razif sekali lagi menjadi fasilitator kami. Bagus betul budak 2 orang ni.Mempunyai minat yang cukup mendalam tentang outdoor recreation. Harap - harap aku dapat contohi dia.

Ni lah peralatan - peralatan yang digunakan untuk abseling. Kernmantle rope, harness, carabiner, figure 8, helmet, slings, rope bag, dan glove.
Sifu kami, En Hisyam memberi sepatah dua kata sambil memegang kamera kesayangan sebelum aktiviti abseling dijalankan.
Dalam apa jua situasi, gaya adalah penting. Ha ha ha... Pakaian kami ditaja oleh Majlis Sukan Negara.Tepukan gemuruh untuk Kak Aisyah.

Sebagai fasilitator, saudara Wafi menunjukkan teknik yang betul kepada kami...Walaupun tak lah tinggi sangat tapi sebarang kejadian yang tidak diingini tetap boleh berlaku sekiranya cuai. Nanti tak pasal - pasal beraya di hospital.

Jeng jeng jeng....Aku lah peserta pertama untuk aksi ini. Bukan nak tunjuk berani cuma aku ni jenis yang lemah bila dengar kata orang. Bila jadi orang pertama aku tak akan dengar kata - kata yang boleh melemahkan semangat. Aku yang melemahkan semangat orang adalah....

Masa ni perasan tu tak dapat nak kata........Tapi bila dah makin rendah & dah tambah confident aksi pun bertukar....

Spiderman Style...Masa ni kalau toreh dengan pisau pun muka aku belum tentu berdarah...Pucat gila walaupun dah sampai tingkat 2.

Walaubagaimana pun aktiviti abseling ni memang menyeronok kan.Lepas ni nak pujuk sifu untuk turun tingkat 11 pula....

Tiada ulasan: